Tuesday 8 October 2013

Gaya tudung saya...

Asalammualaikum...    

hai,kaum wanita..aku pasti korang mahukan penampilan yang angun tiap kali kuar rumah atau pun pergi berjalan jauh.Kalau kaum wanita yang tidak bertudung mereka beranggapan bahawa rambut itu adalah mahkota mereka tetapi bagi wanita yang bertudung,mereka pula beranggapan hijab itu adalah mahkota bagi mereka..Zaman kini pelbagai jenis tudung yang boleh korang jumpa dan pakai.Yang menjadi runsingkan adalah korang susah nak pilih tudung yang sesuai untuk korangkn..Antara jenis tudung popular yang korang boleh lihat pada masa kini...

                                         Ini tudung bawal manik dan bercorak di belakang. 


                                               Ini pula tudung bawal pelbagai ton warna 
                                                   Ini tudung selendang pelbagai corak


                                                    Dan ini pula tudung cotton 3 layer

Banyak lagi jenis tudung dan pelbagai bentuk yang boleh korang dapatkan di luar sana.Antara koleksi tudung yang aku tunjukkan mesti salah satu menjadi kesukaan korang.Aku juga tidak ketinggalan menggayakan tudung terkini dan mengikut fesyen masa kini.Aku lebih selesa memakai tudung bawal kerana ia senang dibentuk dan selesa...


Ini salah satu gaya tudung yang aku selalu gayakan apabila keluar berjalan.Ini gaya tudung Tasha Manshahar yang menjadi kesukaan aku.Aku yakin tudung bawal juga menjadi kegilaan orang ramai sejak dahulu kerana ia sesuai dipakai dan digayakan pada bila-bila masa..

Ini adalah gaya tudung najwa latif yang aku juga sering gayakan..Korang yang suka memakai tudung bawal perlulah pandai mengayakan supaya ia nampak anggun dan bergaya.Bila korang pakai tudung yang biase seperti bawal yang ade satu ton warna atau selendang yang biase sekiranya korang pandai gayakan,tudung yang biase boleh menjadi luar biase dan nampak cantik. 


                                       
                                                 Ini pula jenis tudung pelbagai ton warna.


Tudung selendang juga antara fesyen yang aku sering gayakan apabila keluar bersama kawan-kawan aku..Aku sering juga mendengar ramai kaum wanita pening dalam soal memilih tudung apa yang sesuai dipadankan dengan pakaian mereka.Korang perlu yakin dengan apa juwa penampilan yang ingin ditampilkan dan tanpa kisahkan orang yang melihat korang..Dengan keyakinan korang membawa diri serta penampilan korang aku yakin korang pasti rasa tenang dan selesa tanpa ganguan perasaan dan emosi ketika korang bersantai bersama rakan-rakan.Hilangkan rasa tidak senang hati semasa mengayakan tudung supaya hari-hari korang diiringi dengan senyuman..

Terima kasih untuk korang yang sudi baca blog aku..klu ada tersalah kata dan bahasa aku mintak maaf yaa..Bye bye....dari Teira Sunny..

3 comments: